Jámon, queso, vino y la arrancadilla - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van maritwijngaards - WaarBenJij.nu Jámon, queso, vino y la arrancadilla - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van maritwijngaards - WaarBenJij.nu

Jámon, queso, vino y la arrancadilla

Door: Marit

25 Januari 2011 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Een paar zonnestralen, strand, lekker eten… Ik had het allemaal verdiend. Met Jelle! ’s Ochtends om vier uur vertrokken we richting het vliegveld, op zoek naar het Gran Canaria zonder massa’s toeristen, grijze haren en enorme resorts. Acht uur later lagen we op het strand in de volle zon. Een heerlijk begin van onze eerste vakantie samen:

- Genieten van het late avondzonnetje op de 19e verdieping van ons hotel met een Spaans wijntje, queso de flor en jamon Ibérico en dan bedenken dat de zon in Nederland al ruim twee uur onder is
- Ontbijten met verse jus d’orange, café con leche, een tostada con tomate en een krantje en dit alles in een jurkje op een terrasje
- Overleven in zee op een bodyboard en vloeken als de hoge golven je weer 20 meter terug slaan
- Brainstormen over leuke ideetjes tijdens rondritjes met de Peugeot over het eiland
- Ruziemaken over de route met of zonder TomTom
- Opgeschrikt worden door dubieuze activiteiten in de duinen van Maspalomas
- Dwalen door de verlichte straten van Vegueta, het historische gedeelte van Las Palmas en onderwijl een paar cañas bestellen
- Dansen en samen met de grote hoeveelheid Spaanse vrouwen gratis drankjes scoren

Vier dagen winterzon in Las Palmas. Daar is het echte relaxte Spanje te vinden met tapasbarretjes, cañas en sfeervolle straten. En ook hier is genoeg zon, zee en strand, zelfs in januari!

21 tot en met 25 januari 2011

Eten
Parque Santa Catalina: heerlijk ontbijten in het zonnetje (het meest zuidelijke terras van het plein)
Natural Burguer: de gezonde hamburgers met enorme vruchtensappen (Avenida Mésa y Lopez 3)

Restaurante Casa Montesdeoca: voor wie echt romantisch wil eten op een binnenplaatsje met veel planen én lekkere wijn

Te lo Dije Pérez: heerlijke cañas in deze typische Spaanse tapastent (begin van Calle Obispo Codina)

Restaurante Casa Montesdeoca: voor wie echt romantisch wil eten op een binnenplaatsje met veel planten én lekkere wijn

Dansen
Langs Calle de Mendizábal (Vegueta) en Calle Martinez de Escobar (Santa Catalina): genoeg danstenten en barretjes

Slapen
AC Hoteles: heerlijk dat uitzicht vanaf het balkon én vanaf het zwembad op het dakterras (Las Palmas, http://www.marriott.com/hotels/travel/lpagr-ac-hotel-gran-canaria)