Voelee voezuunu boetei-ju du ven roezju? - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van maritwijngaards - WaarBenJij.nu Voelee voezuunu boetei-ju du ven roezju? - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van maritwijngaards - WaarBenJij.nu

Voelee voezuunu boetei-ju du ven roezju?

Door: Marit

08 Oktober 2010 | Frankrijk, Besançon

Vrijdagmiddag. "Chica!! Zin in ons spontane laten-we-wijn-gaan-kopen-in-Frankrijk-weekendje! Denk je er wel aan geen lichte kleding aan te doen? De boot is daar niet echt geschikt voor... Tot straks!" "O , dus geen witte broek dus. Na ja, sowieso niet handig met al die rode wijn... Ik vertrek NU! Weet jij hoe we moeten rijden, heb geen kaart of iets dergelijks... Maar ja, de grens over en naar het zuiden en dan komen we er wel dacht ik (K)" Tegen 11 uur 's avonds komen we aan in de middle of nowhere, ergens aan de oever van de Saône. Een plek alleen bereikbaar via donkere, smalle weggetjes en verlaten dorpjes. Gewoon doorrijden, Yabba dabba dance op volume hoog en de gedetailleerde Michelin-look-a-like-atlas op onze schoot. Op naar ons spontane weekendje: leven op een boot, wijn drinken in de omgeving en cruisen over het Franse platteland.

Zaterdagochtend. Ik word wakker in mijn bedstee in het vooronder van 'Rust Roest'. Een prachtig schip waar Johan en Margreet (de oom en tante van Monique) de Franse rivieren mee bevaren. Een hele dag voor ons. Geen plan, maar veel opties: het oude centrum van Besançon bezoeken, wijn drinken en kopen, koffie drinken, hardlopen, met de boot door sluizen en tunnels varen, kaasfonduen... Gelukkig is een dag lang en zijn wij relaxed. Het hoeft niet allemaal, maar... aan het einde van de dag komen we er toch achter dat we alles hebben kunnen doen.

Zondagavond. Ik parkeer de auto in Amersfoort. Monique net afgezet in Nijmegen en met mijn armen vol dozen wijn en een oude tinnen chocolade box (voor een paar euries gecharterd op een brocante marktje) loop ik naar huis. Slechts een paar dagen vakantie, een lange reis, maar toch helemaal uitgerust!

Besançon, 1 tot en met 3 oktober 2010

• 08 Oktober 2010 - 13:02

ASTRID:

Nou Marit dat weekend ziet er weer heel geweldig uit. Zo beleef je regelmatig wat .Leuk hoor. kus astrid.

• 14 Oktober 2010 - 13:51

Geert Jan En Dery:

Wat leuk Marit, vooral foto 029 ziet er erg gezellig en knus uit !
    Tot gauw. X Mamma