Flippar in colores - Reisverslag uit Madrid, Spanje van maritwijngaards - WaarBenJij.nu Flippar in colores - Reisverslag uit Madrid, Spanje van maritwijngaards - WaarBenJij.nu

Flippar in colores

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2010 | Spanje, Madrid

Maandagochtend 9.20. ik stap als één van de laatste passagiers het vliegtuig in. Het is maandagochtend en het vliegtuig is gereed voor vertrek, zo deelt de piloot via de intercom mede. Zojuist een latté macciato bij mijn favoriete chocoladebar op Schiphol gedronken. Met bonbon natuurlijk. Nog even langs de boekenwinkel en ook ik ben gereed voor vertrek. Lang leve de kleine rituelen op maandagochtend die het begin van de week zo relaxed maken. Over ruim 2,5 uur zal ik landen op Madrid, waarvandaan het slechts een kwartier met de taxi naar mijn werk is. Weer een week hard werken voor de boeg, met een leuk team, een mooie stad en heerlijke restaurantjes in het vooruitzicht.

Terwijl ik in het vliegtuig mijn wekelijkse progress update schrijf, besef ik hoe snel de afgelopen periode is gegaan. Tien weken in Madrid vliegt voorbij, en dan te bedenken dat ik nog niet zeker was of ik er wel heen zou gaan. Gelukkig heb ik nog ruim twee weken voor me voordat ik dit leventje definitief vaarwel moet gaan zeggen. Een leventje waarin ik volgens anderen verwend ben geraakt. Ik kan dat alleen maar beamen: 2 keer per dag uit eten, een goed glas rode wijn, mooie hotels en ‘gratis’ de toerist uithangen.

Madrid, april tot en met juni 2010

Eten
Viva la vida (Calle de las huertas 57): biologisch voedsel in de vorm van een buffet. Nog nooit zo’n vers buffet gezien
Cherrat mohammed (Taberna mozarabe, Calle reyes 6): alleen maar Spanjaarden, waar je nog gratis tapas krijgt bij je caña, een vriendelijke eigenaar en hoe verrassend: klassieke muziek op de achtergrond
Ribeira d’o miño (Santa brigida 1): visvisvisvis, geen toerist te bekennen. Wel reserveren en je kan een megaschaal zeevruchten verwachten
Mercado de San Miguel (Plaza Oriente 3; www.mercadodesanmiguel.es): super voedsel, shop bij de kraampjes en eet je waar meteen op. Tot in de late uurtjes leuk
Assador Donostiarra (C/ Infanta Mercedes, 79): een ‘thuishonk’ voor Real Madrid spelers. Wel reserveren dus en een dikke portemonnee meenemen
Txakolina (Calle Cava Baja): weer zo’n leuke tapastent aan de Calle Baja. Originele en gezonde tapas
Posada de la Villa (Calle Cava Baja): voor wie de beste steak wil eten. Vraag naar de wijn uit de Duero, heerlijk!

Wijn
Tempranillo (Calle Cava Baja): elke dag een selectie wijnen uit de kelder. Heerlijk voor bij de voortreffelijke magret de pato, geserveerd op een hete plaat

Dansen
Joy (C/ Arenal, 8; www.joy-eslava.com): bekend om de internationale bezoekers, inclusief live flamengo dansers! Niet aan te raden als je de volgende ochtend om 9.00 uur weer op moet komen draven op je werk
Kapital (Calle de Atocha, 125; www.grupo-kapital.com/kapital): op deze 7 verdieping tellende discotheek is voor iedereen wel iets aanwezig
Garamond (C/ Claudio Caello; www.garamond.es): kleinere en luxere discotheek, minder bekend bij toeristen

Slapen
Petit Palace Posada del Peine (Calle Postas, 17; www.hotel-posadadelpeine.com): gelegen in één van de mooiste gebouwen in Madrid, op een steenworp afstand van de Plaza Major
Hotel Emperador (Gran Via, 53; www.emperadorhotel.com): iets te sjiek voor mij, maar het zwembad op het dakterras met uitzicht over Madrid is werkelijk fantastisch. Eerst een Mojito, werken komt later wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom op mijn site! Weekendjes weg, vakanties in binnen en buitenland, leuke restaurantjes en slaapplekken. Geniet ervan en tot snel.

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 27305

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 04 Januari 2020

Eén grote reis

Landen bezocht: