Tapas & Cañas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van maritwijngaards - WaarBenJij.nu Tapas & Cañas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van maritwijngaards - WaarBenJij.nu

Tapas & Cañas

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg

27 Mei 2010 | Spanje, Madrid

Een biertje, een tortilla en mijn favoriete croquetas de gambas. Ik kom net uit mijn werk en geniet van het late zonnetje in Parque de Retiro, één van de grootste parken hier in Madrid. Het is hier erg relaxed en dat is maar goed ook na het drukke begin van de week en het afgelopen weekend. Concentratie en weinig slaap gaan nooit goed samen; resultaat van een veel te gezellig weekend met een vijftal vrienden. Helaas is het dan wel even wennen om weer alleen je tijd te moeten doorbrengen. Gelukkig is het niet verkeerd om die tijd in Madrid in te vullen en bovendien heb ik een flink aantal gezellige collega’s om me heen.

Ik moet hard werken, maar dat lijkt er een stuk relaxeter aan toe te gaan dan dat ik gewend ben. Ik heb een hard werkend team, pittige discussies en een interessant project. Een goed begin van de dag start voor mij met een goed ontbijt in mijn inmiddels vaste tent Tapas & Cañas. Mijn bestelling weten ze inmiddels uit mijn hoofd en staat al op tafel voordat ik überhaupt heb kunnen plaatsnemen aan de bar. Een jus d’orange en een tostada con tomata. Voor de bonita. De slijmballen.

Tussen alle interviews en workshops door geniet ik van een goede café con leche in het café tegenover Atos. En ik ben niet de enige. Ik sterf van de honger, maar de gemiddelde Spanjaard piekert er niet over om te gaan lunchen. In plaats daarvan drinken ze een goede bak koffie en nemen ze een pauze. De tap staat open en het lijkt zowaar op een ware vrijdagmiddagborrel. Ware het niet dat het een normale doordeweekse dag is, en pas 12.00 uur. Rond 15.00 uur is het dan eindelijk tijd voor een uitgebreide maaltijd waar we met ons team ook gerust een uur tot anderhalf de tijd voor neem. Gevolg is wel dat ik ’s avonds laat klaar ben. Geen probleem in Madrid, want zelfs rond middernacht zitten de terrasjes nog steeds vol!

Madrid, 14 april tot en met 26 juni 2010

  • 02 Juni 2010 - 11:10

    Astrid Munnik:

    nou je maakt het gezellig daar.Geniet er maar van.Friso was over het weekend erna ook enthousiast.x Astrid.

  • 09 Juni 2010 - 08:21

    Geert Jan En Dery:

    We zijn net terug uit Italie, daar hebben we veel grote zonnebrillen gezien, maar jij spant hier de kroon.
    Staat je overigens erg goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom op mijn site! Weekendjes weg, vakanties in binnen en buitenland, leuke restaurantjes en slaapplekken. Geniet ervan en tot snel.

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 27302

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 04 Januari 2020

Eén grote reis

Landen bezocht: