Niks zonder mijn Lonely Planet - Reisverslag uit Vancouver, Canada van maritwijngaards - WaarBenJij.nu Niks zonder mijn Lonely Planet - Reisverslag uit Vancouver, Canada van maritwijngaards - WaarBenJij.nu

Niks zonder mijn Lonely Planet

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2006 | Canada, Vancouver

Ik dacht altijd dat ik nooit zou kunnen verdwalen, dus toen Annie (huisgenootje) en ik aan de terugwandeling van de top van Bowen Island naar de ferry begonnen, had ik er ook het volste vertrouwen in. Maar ja, ik had natuurlijk niet kunnen weten dat de paar oranje plakkertjes op de bomen niet voldoende waren om ons ook daadwerkelijk naar beneden te leiden. En zo kwamen we er op een gegeven moment achter dat we al een tijdje geen plakkertje meer hadden opgemerkt en erger, we ons midden tussen de takken ergens in een bos bevonden. Ja, als je goed keek bleek er ook helemaal geen pad meer te zijn. Oeps. De weg terugvinden bleek niet zo makkelijk als gedacht. Over takken klimmend, ons door struiken heen worstelend, begonnen we toch redelijk wanhopig te worden. Maar, na een lange tijd zagen we toch eindelijk een oranje plakkertje! Woehoe! We waren zo blij! Drie uur later dan gepland namen we de ferry terug naar Vancouver.

Na de zware klim van afgelopen weekend was het tijd voor een stedentrip, naar Victoria, de hoofdstad van British Columbia. Annie en ik besloten er een heel weekendje van te maken. Na de nacht in een sjoemel bed te hebben doorgebracht, in een erg verdacht hostel, hebben we toch erg mooie dingen gezien. Waaronder het Royal BC Museum dat aangeraden wordt in ´1001 things to see before you die´ (?). En veel wijn gedronken! Joehoe! Nou ja, daar was niet veel voor nodig, aangezien het alcoholverbruik hier aanzienlijk lager ligt dan in Nederland. Dat wordt gezellig, de 17de!

Verder is er op dit moment het Vancouver International Film Festival gaande. Omdat hier veel bekende films zijn opgenomen, wordt dit ook groots gevierd. Dr Sheperds heb ik nog niet gespot (wel op tv ;)) op de rode loper, maar wel erg veel films. Volgende week ga ik naar Buddha´s Lost Children (van Mark Verkerk). Moet de Nederlanders toch een beetje steunen hier. Vorige week was ik ook uitgenodigd door de Nederlandse Ambassade op de Dutch Evening. Erg grappig. En op Thanksgiving heb ik de hele meute hier uitgenodigd voor een Dutch Dinner mét Après Skihut CD ;). Dus dit jaar geen kalkoen, maar aardappelen en gehaktballen!

Voor mijn werk bij AIESEC heb ik het erg druk. De vice-president van mijn team is ontslagen met als gevolg dat ik haar rol moet overnemen en de members een heleboel over AIESEC en het programma moet bijbrengen. Het werk is wel erg leuk wat ik moet doen, maar er gaat veel tijd in zitten. Gelukkig houd ik genoeg tijd over om uit eten te gaan en uitstapjes te plannen. Wat ik zonder mijn Lonely Planet zou moeten…

Voor nu een dikke kus en tot het volgende verhaal!

Marit

  • 06 Oktober 2006 - 05:38

    Pollie:

    Superleuk! Foto's zijn prachtig. Gelukkig is uiteindelijk alles goed gekomen...ik weet dat je graag wandelt, maar verdwalen ios nooit leuk ;-). Hier in huis is het saai zonder je!
    kus, pollie

  • 06 Oktober 2006 - 06:13

    Anneke Schellevis:

    geluk dat je geen beren tegen kwam, haha geniet maar, ik ben wel een beetje jaloers, ik wil oooook!! An

  • 06 Oktober 2006 - 06:27

    Joelle:

    Wat mooi, wat mooi wat mooi!!!!!!!! Geniet, want voor je t weet ben je weer terug. x jo

  • 06 Oktober 2006 - 10:56

    Noor:

    Hee Marit,ziet er weer goed uit!!Die laatste foto is toch niet stiekem een ansichtkaart, he?Hier is alles OK?Ga vanmiddag fotosessie doen,die ik van Kariem had gekregen voor mijn afstuderen!Ben benieuwd,je ziet de foto's wel als je weer terugbent.X Noor

  • 06 Oktober 2006 - 17:09

    Maaike:

    Zo, zo, Marit al gepromoveerd tot vice-president!! Dat heb je goed gedaan! Wederom hele mooie foto's. Ik kijk naar buiten en zie veel regen en wind. Tja,...

    Tot je volgende mail!

    Groetjes, Maaike

  • 06 Oktober 2006 - 18:54

    Ankie:

    He Marit! Hoe ist?? Hele leuke en mooie foto's! Het is hier een dolle boel en op school ook! Dit is mijn mail: eikna_1985@hotmail.com (want die had je denk ik niet?!) Liefs Ankie

  • 08 Oktober 2006 - 12:20

    Eveline:

    Hee marit!!
    Leuk hoor al die verhalen....dan lijkt het leventje hier toch echt saai eigenlijk :). Jammer dat je 'mcDreamy' nog niet hebt kunnen spotten...zou wel heel fijn zijn, al vind ik George eigenlijk ook wel heel aandoenlijk altijd :) beetje meer van mijn lengte haha.
    Geniet ervan, maar dat doe je zo te horen al wel.
    X Eveline.

  • 09 Oktober 2006 - 07:48

    Lieske:

    Hey Marit, klikt allemaal super he! en wat een foto's..! Volgende keer nog maar ene kompas mee of niet. Gelukkig is alles goedgekomen. Wel fanatiek hoor al dat wandelen de hele tijd. Lastig van die VP (bekend beeld). Zijn het fanatieke AIESEC'ers daar?
    Mocht je nog documenten nodig hebben van hier, let us know! Genietse nog daar.. Liefs Lieske

  • 10 Oktober 2006 - 06:06

    Ingrid Helmendach:

    Als ik dit zo zien en hoor; Ben je echt nog wel van plan om terug te komen? Ik weet het nog zo net niet!! Wie weet kan je Friso straks overhalen. Wel blijven zoeken he naar Dr Sheperd!!?
    Groetjes Ingrid

  • 10 Oktober 2006 - 07:32

    Dery:

    He hoi, wat een superfoto's weer zeg en kan je al een beetje canachinees praten ?????? en hoe was je etentje. Als je terug bent gaan we lekker winkelen he, weet je nog wel hoe de skyline van Nijmegen eruit ziet.

  • 10 Oktober 2006 - 16:41

    Marloes:

    Hey die Marit! Verdwalen in de bossen, dat lijkt me daar zeker niet fijn aangezien het hele land volop uit bomen, struiken enz bestaat. Gewoon naar je vrouwelijke intuitie luisteren....Maar bebombardeerd tot vice-president, damn! Zeker even die handen uit de mouwen nu maar inderdaad, zorg dat je genoeg blijft zien en beleven van Canada. Wat een geweldige foto's heb je dit keer ook weer toegevoegd....wat een uitzicht tijdens die lunch en wat een topfoto van die ondergaande zon! Blijf foto's schieten!!! Nog bedankt voor je mail, stuur je snel een compleet verslag van de laatste ontwikkelingen!! XX Loezzz

  • 12 Oktober 2006 - 10:57

    Josefine:

    Hoi Marit,

    Leuke site met leuke berichten en mooie foto's. Ver weg maar toch dichtbij. Ik blijf je volgen op de digitale snelweg.
    Geniet er nog lekker van zodat we nog veel leuke verhalen kunnen lezen.

    groetjes Jos
    (collega van je mams)

  • 13 Oktober 2006 - 11:04

    Astrid Munnik:

    ik heb de film van Buddha ook gezien.Dat is wel even anders dan al die kinderen die hier in de watten gelegd worden. Ik heb ook China Blue gezien. Je durft dan met goed fatsoen eigenlijk geen spijkerbroek meer te dragen.Zakenlui zouden allemaal naar die film moeten gaan ,maar of dat helpt weet ik niet.We zitten nog op onze kleinzoon te wachten. Hij zit nog lekker bij Felice. Groetjes Astrid.

  • 14 Oktober 2006 - 22:50

    Charlotte:

    Hee Marit!!
    Hoe is het met je? Je foto's zijn echt super mooi!! En je verhalen geweldig! Je maakt een hoop mee denk ik! En over een maandje alweer terug... Geniet er nog maar van!! Als je terug bent wil ik je verhalen natuurlijk graag live horen en al je foto's zien onder het genot van een theetje aangezien we nu verdieping genootjes zijn! :)
    Heeeel veel plezier nog!
    Liefs Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom op mijn site! Weekendjes weg, vakanties in binnen en buitenland, leuke restaurantjes en slaapplekken. Geniet ervan en tot snel.

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 27322

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 04 Januari 2020

Eén grote reis

Landen bezocht: