Soep met zebrapaardjes - Reisverslag uit Vancouver, Canada van maritwijngaards - WaarBenJij.nu Soep met zebrapaardjes - Reisverslag uit Vancouver, Canada van maritwijngaards - WaarBenJij.nu

Soep met zebrapaardjes

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg

18 Oktober 2006 | Canada, Vancouver

Ik wist ook niet dat het bestond, tot gisteren dan. Ik schrok me rot toen ik de keuken in kwam gelopen en daar een pan zag staan met allemaal vreemde ingrediënten. Die zebrapaartjes waren er één van. En het schijnt gezond te zijn. Ik heb al wel eerder van die ´gezondheidssoepjes´ gedronken bij mijn gastgezin, maar ik wist niet dat de bouillon ook getrokken kon worden van deze beestjes. Het werkt als volgt: je gaat naar een Chinees winkeltje, je zegt waar je last van hebt en vervolgens krijg je iets waarvan je thuis bouillon kan maken. Ik moet zeggen dat ik geen grote afnemer ben van de huisgemaakte soepjes. In tegenstelling overigens tot de Chinese keuken! Wat lekker zeg! En ongelofelijk hoe ze met een paar simpele basisingrediënten een hele maaltijd op tafel kunnen zetten.

Maar goed, ik wil iedereen natuurlijk ook onze keuken laten proeven. En weet je hoe leuk het is om iedereen in de rij te zien staan voor je zelfgemaakte stamppot??? Voordat de stampot en de gehaktballen op tafel stonden, moest er nog wel wat werk verricht worden. Ik had namelijk gedacht dat er wel wat zouden afzeggen, nee dus. Met als gevolg dat ik een hele zondag heb besteed aan het koken van een Hollandse pot (met gehaktballen en jus bij gebrek aan Unox-worsten) voor 16 man (Sieg, jammer dat je er niet bij was, maar ik had hulp hoor!). Na de boerenkool (verkocht onder de naam ´kale´, alleen kent niemand het) moest er natuurlijk gedanst worden, op Nederlandse muziek natuurlijk! Kijk voor foto´s en hun reacties op www.aiesecubc.blogspot.com !

Goed, in die winterkost had ik wel zin na de kou van afgelopen weekend. Ik had namelijk besloten dat ik Whistler toch gezien moest hebben, aangezien daar in 2010 de winterspelen gehouden worden. En wat gaaf was het daar! Whistler op zich is niet veel bijzonders, dat komt pas als je de eerste lift naar boven hebt genomen (die doet er een half uur over). En wat ziet Marit daar? Sneeuw! Dus ik neem nog een lift naar boven (en aangezien ik nog maar één keer op wintersport geweest ben, is deze stoeltjeslift een ware belevenis). En boven op de top…. Wauw! Wat een uitzicht! En wat koud! Maar wat wil je ook op 2150 meter…

Voor een land dat zo afhankelijk is van de natuur (export van hout), is de global warming een groot probleem. En als je daarboven uitkijkt over alle gletsjers sta je daar wel even bij stil. Er wordt voorspelt dat er over 50 jaar bijna niets meer van over is….

Inmiddels heeft de herfst zijn intrede gedaan. Wat afgezien van een aantal regenbuien helemaal niet zo erg is, want de bossen hebben nu zoveel kleuren! En vooral de maple-bomen (bekend van de Canadese vlag) zijn hartstikke rood. En in mijn jas (met mijn import-Chinese MP3 speler) kan ik zelfs in de regen nog vrolijk door de bossen wandelen ;)

Dikke kus

Marit

  • 18 Oktober 2006 - 10:33

    Veronique:

    Hey Marit! Herfst in Canada...je had het slechter kunnen treffen! Herfst hier is op het moment gewoon grijs en miezerig; ideaal 'studeer' weer zou je kunnen zeggen :s Geniet ervan en keep up the good work met je verhalen en foto's!! xx

  • 18 Oktober 2006 - 11:45

    Laurette:

    Nou, nog even en dan komt Friso al weer jouw kant op. LEUK!! Maak er samen een leuke tijd van!! Dikke kus

  • 18 Oktober 2006 - 16:22

    Eveline:

    Heej Marit!
    Heb je ook je lootje al?? Heb echt alweer zin in het Sinterklaas/kerstfeest. Maar geniet eerst nog maar even lekker van al het moois daar, rabbit hill kan daar echt niet tegen op :)
    x Eveline

  • 18 Oktober 2006 - 16:36

    Emma:

    Hoiii, leuk om je verhalen te lezen succes en geniet ervan!
    liefs

  • 18 Oktober 2006 - 17:34

    Marleen:

    Hee Marit... ziet er echt schitterend uit. Grappig he hoe de OS al leven in Whistler en niet in vancouver. Het uitzicht is daar ook mooi zeg, heb ik toen niet gezien door mist en slect weer!
    Geniet er nog van en tot snel, Liefs Marleen

  • 18 Oktober 2006 - 17:42

    Marleen:

    Hee Marit... ziet er echt schitterend uit. Grappig he hoe de OS al leven in Whistler en niet in vancouver. Het uitzicht is daar ook mooi zeg, heb ik toen niet gezien door mist en slect weer!
    Geniet er nog van en tot snel, Liefs Marleen

  • 18 Oktober 2006 - 19:58

    Marit:

    Tof hé weer wat te lezen! Als je terug bent, mag je ons in het huis al dat lekkers ook wel eens voorschotelen! Dikke kus, pollie

  • 18 Oktober 2006 - 19:59

    Pollie:

    Oeps, Marit, ik had je naam iets te snel getypt ;-)

  • 19 Oktober 2006 - 08:22

    Noor:

    We love Marit!!!!!!Geinig zeg!Dankjewel voor je verjaardagsmail.Lief dat je er aan gedacht hebt.Was een superdag.Heb vandaag gelukkig vrij,anders had ik het niet overleefd.Tot over een maandje,X Noor

  • 19 Oktober 2006 - 18:02

    Astrid Munnik:

    Hoi Marit Ik ga voor de herfsttinten.Wat een schitterend plaatje.Het wachten duurt lang,lang,lang.Maar Friso komt er aan over een week en dan kun je hem groot mooi land laten zien .Groetjes Astrid en Joop

  • 20 Oktober 2006 - 11:06

    Natasja Van Der Boom:

    He Marit, wat een leuke dingen maak je daar mee zeg! Geweldig wat een prachtige natuur heb je daar! Meid, geniet ervan! Liefs Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom op mijn site! Weekendjes weg, vakanties in binnen en buitenland, leuke restaurantjes en slaapplekken. Geniet ervan en tot snel.

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 27320

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 04 Januari 2020

Eén grote reis

Landen bezocht: