Life´s too short... eat cookies! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van maritwijngaards - WaarBenJij.nu Life´s too short... eat cookies! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van maritwijngaards - WaarBenJij.nu

Life´s too short... eat cookies!

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg

20 September 2006 | Canada, Vancouver

Aldus de slogan van Blue Chip Cookies, vlak bij het AIESEC kantoor. Elke keer laat Vivian me een andere soort proeven; chunkies, blackberry scones, chocolate chip muffins, triple chocolates… Je zou bijna denken dat ik tonnetje rond terugkom ;).

Maar nee, aan lichaamsbeweging heb ik hier geen gebrek. Zo´n twee keer in de week ga ik met mijn huisgenootje zwemmen op de campus en ik heb al behoorlijk wat hikingtrails gelopen. Mijn uitstapjes bestaan ook vooral uit wandelen, klimmen en nog eens wandelen. Sinds mijn laatste berichtje heb ik er al weer heel wat opzitten. Zo ben ik afgelopen weekend naar de Southern Gulf Islands geweest, een eilandengroep tussen Vancouver en Vancouver Island. Daar had ik mijn eigen cruise uitgestippeld, zodat ik een aantal eilanden kon zien. De eilanden waren stuk voor stuk geweldig en zelfs de laatste dag regen zorgde nog voor mooie plaatjes. Let vooral op mijn slaapplaats! De parken die ik in de tussentijd bezocht heb zijn te mooi om afzonderlijk te beschrijven, dus bekijk de foto´s maar, die zeggen toch meer. Over de beesten hier verbaas ik me nog steeds. Kleine hertjes die je met een lief koppie aankijken en vervolgens rustig doorgaan met grazen, zeehondjes die voor de kust aan het spelen zijn, eekhoorntjes die rustig rondstappen. Echt mooi.

Aangezien de kosten voor levensonderhoud hoog zijn, werkt iedereen in het weekend. Omdat ik zo veel mogelijk wil zien, betekent dit dat ik soms alleen op pad moet. Remi Marit zou je denken, maar dat valt mee. Het lijkt wel alsof je meer voor elkaar krijgt. Mensen komen snel naar je toe om een praatje te maken en bieden van alles aan met als gevolg dat ik op de Gulf Islands nauwelijks een moment alleen heb doorgebracht.

Maar goed, na een weekend zonder iedereen in Vancouver ben ik blij dat we met zn allen weer genoeg op het programma hebben staan. We gaan vaak uit eten, in het weekend is het tijd voor some clubbing en donderdag is het Grey´s Anatomy dag! Ook hier is Grey´s Anatomy helemaal hot! De derde serie wordt aangekondigd met levensgrote Dr. Sheperds op bussen en billboards:). Voortaan zitten we dus elke donderdagavond voor de buis.

Ook mijn werk voor AIESEC gaat goed. Mijn taak is om zoveel mogelijk bedrijven geïnteresseerd te krijgen voor het stageprogramma. Dat betekent dus veel bellen en netwerken. Dat laatste is hier trouwens geweldig. Ik was via via aan kaartjes gekomen voor een event waarbij Darcy (één of andere netwerkgoeroe en auteur van The Frog and Prince) ons de fijne kneepjes van het vak leerde. Na de lezing konden we alles in de praktijk brengen. En het toeval wil dat ik iemand ontmoet die uit Apeldoorn komt en een communicatie-adviseur die op zoek is naar iemand die Frans spreekt. De wereld is klein.

Maar wees niet bang, ik kom terug! Al weet ik nu al dat dat heel moeilijk wordt…

kus
Marit

  • 20 September 2006 - 05:41

    Ingrid Helmendach:

    Na de foto's gezien en het verhaal gelezen te hebben; Ben je echt wel van plan om terug te komen?!!!
    Wat een avontuur/tijd maak je daar mee zeg , geweldig!
    Groetjes Ingrid

  • 20 September 2006 - 09:42

    Ingrid Hartemink:

    Hey Maritje!
    Ziet er super uit!
    Wel terugkomen he?!
    Geniet maar van de mooie omgeving,nederland wordt wel heel saai zo....
    kus

  • 20 September 2006 - 11:09

    Natasja:

    He lieve Marit,
    wat een bijzondere dingen maak je mee. Geweldig! IK ben echt jaloers! Ik mail je snel wat uitgebreider! Geniet van je tijd daar,

    Liefs Natasja

  • 20 September 2006 - 11:19

    Mireille:

    Wow... dat ziet er echt geweldig uit! Geniet er maar lekker van!

    liefs!

  • 20 September 2006 - 12:22

    Astrid Munnik:

    kind, wat zie jij veel gewelige natuur. geniet er maar van. fijn dat je er zo'n lol in hebt. groet en kus , astrid

  • 20 September 2006 - 12:23

    Astrid Munnik:

    moet zijn geweldige,natuurlijk.foutje bedankt gr.

  • 20 September 2006 - 14:11

    Felice:

    hoi lieve marit,ben blij dat je het zo naar je zin hebt.ik ben nu in eindhoven.ga zo bij friso en jorn eten.frits zit gelukkig nog lekker in mijn buikje.een dikke zoen van felice xxx

  • 20 September 2006 - 14:41

    Laurette:

    Marit, weet je wel zeker dat je naar Canada bent gegaan? Zit je niet toevallig in China???

    X Laurette

  • 20 September 2006 - 18:43

    Pollie:

    Hé Marit,
    Ik krijg helemaal zin in chocolade van jouw cookies verhaal! Klinkt leuk en mooie foto´s. Hoe dichtbij kwam die beer eigenlijk? Hier gaat het z´n gangetje en is mijn kamer weer een puinhoop.
    gr, x, pollie

  • 20 September 2006 - 19:19

    Noor:

    Wow, een beer!Ziet er wel schattig uit van zo'n afstandje.Je moet maar niet dichterbij komen.Hier gaat alles goed!Lekker aan 't werk.Ik ga zaterdag naar Joelle in A'dam.X Noor

  • 21 September 2006 - 07:10

    Marleen:

    Hee marit ziet er nog steeds geweldig uit. Blijf genieten... en terugkomen? Ik zou er nog een keer goed overnadenken ;) Mail je snel. Stage bevalt goed! Liefs Marleen

  • 21 September 2006 - 08:49

    Sylvie:

    Hoi Marit! Wat leuk om je verhaal te lezen. Klinkt erg goed. Grappig dat je zomaar een beer ziet, haha. Naar je zin daar dus? Hoe is AIESEC? Heb je wat aan de mensen daar? Zou fijn zijn. Nou, heel veel plezier daar en geniet ervan!
    Groetjes van Sylvie (van AIESEC)

  • 22 September 2006 - 18:27

    Maaike:

    Hey Marit,

    Wat is Nederland toch saai als ik zo je foto's zie en je verhalen lees... Wil je nog wel terugkomen naar het kleine kikkerlandje?? Geniet van alles wat je meemaakt en ziet! Heel veel succes met alles en tot mails!

    Groetjes, Maaike

  • 26 September 2006 - 06:22

    Nermin:

    Heee Marit!

    Hoorde net pas van je ma dat je ver weg van huis zit. Maar toen ik je dagboek las en je fotos bekeek, d8 ik SUPPERRR!! Wat gaaf daar joh! Je geniet echt van het natuur (en beren :)
    En trouwens, nog gefeliciteerd met het afstuderen en met een SUPPPEEERR gave cijfer :)

    Ik zal je site in de gaten houden. Heeeeel veel plezier (dat hebt je vast)

    Take Care,

    liefs Nermin (waterschap)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom op mijn site! Weekendjes weg, vakanties in binnen en buitenland, leuke restaurantjes en slaapplekken. Geniet ervan en tot snel.

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 27320

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 04 Januari 2020

Eén grote reis

Landen bezocht: