Bergen, zee, zeilbootjes en van die dingen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van maritwijngaards - WaarBenJij.nu Bergen, zee, zeilbootjes en van die dingen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van maritwijngaards - WaarBenJij.nu

Bergen, zee, zeilbootjes en van die dingen

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg

30 Augustus 2006 | Canada, Vancouver

Ik kwam er snel achter dat de hoeveelheid bagage die ik mee had te veel was. Van mijn koffer en backpack had ik niet veel last, die kon ik al vrij snel achterlaten. Lastiger was de handbagage en het feit dat ik twee warme jassen over elkaar aan moest trekken, omdat daar geen plek meer voor was in de koffer. Nog vervelender was de douane. Jassen uit, bergschoenen uit, laptop uit de computer, paspoort en ticket laten zien, 2 tassen laten scannen en daarna alles zo snel mogelijk weer aandoen.

Met een overstap in Chicago kwam ik 17 uur later aan op het vliegveld van Vancouver. Daar stond al een aantal Aiesec’ers op mij te wachten, inclusief een groot bord met mijn naam erop en welkomstcadeautjes. Zo lief! Daarna werd ik meteen meegenomen in een grote auto (ook hier is alles groot) naar mijn kamer en van daaruit direct door naar een Grieks restaurant. Ik dacht dat ik niet zoveel verschillen zou merken tussen hier en Nederland, maar nee… Heb ik ooit in Nederland een pizza stiekem in een servetje gewikkeld, blijkt het hier de normaalste zaak van de wereld te zijn. Je kan zonder schaamte vragen of ze het eten dat je nog op je bord hebt liggen willen inpakken. Heel handig! En ook hier komen ze te laat (zelfs voor mijn begrippen…), tenminste die keren dat ik wat moest afspreken. Een uur blijkt geen uitzondering te zijn. Volgens de Lonely Planet gaat het leven er hier sowieso rustiger aan toe.

Voor de rest probeer ik me een beetje een Canadese levensstijl aan te meten, wat tot nu toe inhoudt dat ik ’s ochtends naar de bakker ga, een krantje uit de bussen haal, praatje met John van twee straten verderop maak (oude man die helemaal gek is van Nederland) en thee drink bij Starbucks (doel 1: koffie aan het eind van de rit).

Toen ik uit het raampje van mijn vliegtuig keek wist ik al dat ik me hier helemaal ging vermaken. Vancouver ligt zo mooi: omgeven door zee en bergen en ’s avonds zie je lichtjes van de skipiste branden. Als je langs de boulevard loopt zie je allemaal zeilboten de haven uit varen. Dan krijg je gewoon zin om alles rustig aan te doen. De stad is heel modern, zelf houd ik daar niet zo van, het is vooral de omgeving die het ‘m doet. Van het weekend trek ik er op uit. Aan de overkant hebben ze namelijk een aantal natuurparken en skigebieden waar je erg mooi schijnt te kunnen wandelen. Er ontbreekt alleen nog een reismaatje…

De mensen hier zijn erg aardig. De eerste dag stonden ze al bij mij aan de deur om ontbijt te maken (pancakes) en ging ik ’s avonds mee naar een theatervoorstelling op het strand. Ook de komende week staan er genoeg activiteiten gepland. Ik weet in ieder geval dat ik me niet hoef te vervelen!

O ja, mn kamer: die is hartstikke ruim, licht en in een wijk met allemaal van die mooie Amerikaanse huizen. Zie de foto’s! Ik woon in bij een gezin en twee studenten. Heb ook hier een plekje in een (Amerikaanse) koelkast en vriezer. Volgende keer meer!

Een dikke kus voor iedereen!

  • 30 Augustus 2006 - 06:46

    Joelle:

    he jongeman,
    Je zit er al joh, wat cool!! Ziet er idd goed amerikaans uit. komt er ook zo'n paperboy 's ochtends de krant in de voortuin gooien? Blij dat je daar goed zit. kus jo

  • 30 Augustus 2006 - 08:15

    Eveline:

    Hee marit!
    Helaas heb ik je niet meer kunnen zien/bellen voor je weg ging. Had pas zaterdag eerste keer tijd om mail te checken na vakantie.
    Maak er in ieder geval een geweldige tijd van daar en nog gefeliciteerd met je geweldige cijfer!!!
    Dit tripje is dan ook echt dubbel en dik verdiend!

    Leuk om je berichtjes te lezen,
    X Eveline.

  • 30 Augustus 2006 - 10:24

    Pollie:

    He Marit!!
    Superleuk, ik heb nu nog geen tijd om alles te lezen, maar vanavond ga ik zeker verder...dan kan ik weer in mijn kamertje....Joepie..ik heb natuurlijk wel gelijk de fotos bekeken en je hebt een toffe kamer, nu maar hopen dat je nog terugkomt naar je kamertje in de Franse straks! Hele dikke kus van Pollie en het ga je goed!

  • 30 Augustus 2006 - 10:50

    Bart-Jan:

    Leuke update Marit!
    Als ik die verhalen lees en die foto's zie krijg ik weer heimwee! Trouwens een aanrader bij Starbucks is de frappucino, de Amerikaanse variant van de Caffiato van Douwe Egberts. Veel plezier nog!

  • 30 Augustus 2006 - 12:49

    Laurette:

    He Marit!

    Klinkt allemaal heel erg vervelend wat je schrijft. En dan stoppen ze je ook nog eens in zo'n klein huisje, op zo'n klein kamertje. Zielig hoor! Zeg, als jij nou mijn reis betaalt wil ik best wel jouw reismaatje worden!!!

    -X- Laurette

  • 30 Augustus 2006 - 13:06

    Mireille:

    Wat superleuk om zo je verhalen te lezen! Jij gaat je vast en zeker vermaken daar! Geniet ervan!
    Kus, mireille

  • 30 Augustus 2006 - 15:12

    Marleen:

    He Marit die straat ziet er ook mooi uit ja! Geniet van de stad en ik weet helemaal wat je bedoelt... groetjes Marleen

  • 30 Augustus 2006 - 16:41

    Carolien:

    He Marit, zo zag ik je nog op de Sint Anna, zo zit je in Vancouver. Wilde je nog een goede reis wensen, maar toen hing je denk ik al in de lucht. Veel plezier daar!!

  • 30 Augustus 2006 - 17:10

    Emma:

    Hoi Marit
    Ik wist niet dat je daar heen was gegaan. Hoelang ben je daar en voor wat? succes en tot spreeks Emma

  • 30 Augustus 2006 - 17:13

    Noor:

    Hee Marit!!Ziet er goed uit!Inderdaad echt Amerikaans (ook al ben je in Canada,hihi).Ik had gisteren voor het eerst een logee in mijn nieuwe huisje:Pollie.Ze bleef gelijk twee nachten,toe maar.Ze mag pas morgen haar kamertje weer in.Toch wel handig dat ik zo dichtbij woon,haha.Ben benieuwd naar de volgende foto's.X Noor

  • 30 Augustus 2006 - 18:31

    Margot:

    Heeey Marit!
    Tjemig, klinkt goed allemaal! Ik ben blij dat je je daar op je gemak voelt en leuke dingen doet. Geniet ervan joh! Oja.. heb ik iets gemist wb cijfer??? Ben benieuwd :)! Dikke kus!

  • 31 Augustus 2006 - 09:55

    Sigrid:

    Hoii Marit!

    Hoe is het met mijn grote zus! ( met mij alles goed:)!)Het ziet er echt supertof uit!! Ik heb van pap en mam gehoord dat je het een tweede berichtje heb gestuurd, maar die kan ik hier nog niet vinden. Ik zoek nog wel even door:)! Ik ben gister met Oma en Ranil naar Giethoorn geweest. Was echt heel leuk!! En oma aan iedereen vertellen dat ze hier wel 30 jaar op de camping heeft gestaan:)! haha! En we hadden ook nog een rondvaart gemaakt en toen wou ze achter het stuur:P! Erg grappig allemaal!

    Verder... heb ik NOG STEEDS geen stage. Echt een ramp, want ik moet maandag beginnen:(! Maar ik mag ook een week later beginnen. Het is alleen wat vervelend. Zara ging namelijk niet door. Nu ga ik voor de houtbrox of de Miss etam. ( daar pas ik echt in thuis...! Niet dus:P)! Maar het schijnen goede leerbedrijven te zijn.

    Dit was het wel weer! Heel veel plezier, en tot het volgende verhaal;)!

    Liefs, Je zusje!

  • 31 Augustus 2006 - 11:58

    Karin:

    Hee Marit!
    Klinkt supergoed zeg! Ziet er erg mooi uit daar. Fijn dat ze je zo aardig hebben opgevangen! Weet je al een beetje wat je daar gaat doen?
    Enjoy it!
    liefs Karin

  • 31 Augustus 2006 - 18:25

    Maaike:

    Hey Marit,
    Wat lees ik nu! Jij in Vancouver! Echt super! Wat een gaaf huis, zeg. Ben je daar voor je opleiding, of zo? Ik wens je heel veel plezier en succes daar en ik ga je volgen via deze site!
    Groetjes, Maaike

  • 04 September 2006 - 05:42

    Mamma Dery:

    Jemig wat een mooi huis in een mooie buurt en je hebt een mooie lichte kamer zeg.

  • 04 September 2006 - 10:44

    Collega's Van Je Moeder:

    Hoi Marit,

    Wat gaaf hé dat je nu in Vancouver zit, een hele ervaring! Geniet er maar goed van want straks als je terug bent zit je dag in dag uit op je werk...! Nog gefeliciteerd met het behalen van dat onwijs goede cijfer, echt goed hoor! Nogmaals geniet er van, we houden je site in de gaten!

    Lieve groetjes,
    Jolanda & Paula

  • 05 September 2006 - 19:30

    Marjanbuter:

    Hoi Marit, je moeder stuurde mij jouw bericht. Leuk om te zien waar je bent. Wat is de wereld toch klein als je zo gemakkelijk mee kan kijken in jouw leven far away. Wat een prachtige natuur. Moet je ook nog werken of komt dat nog? Kijk je wel uit voor de beren. Veel plezier en ik hoor graag nog wat van je.
    Groet en kus
    Marjan
    (Wat een mooi cijfer had je voor je afstudeer opdracht),

  • 08 September 2006 - 19:01

    Michael En Arjan:

    Hey Marit, dit adres gekregen van je moeder, erg leuk! leuk om te lezen hoe het daar is. mooi huis man!! zo te lezen vermaak je je prima. nou we houden je in de gaten!! groetjes Michael en Arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Welkom op mijn site! Weekendjes weg, vakanties in binnen en buitenland, leuke restaurantjes en slaapplekken. Geniet ervan en tot snel.

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 27324

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2006 - 04 Januari 2020

Eén grote reis

Landen bezocht: